Analiza finansowa
Analiza potrzeb klienta to ważny krok przy wyborze ubezpieczenia. Dystrybutor ubezpieczeń ma obowiązek przedstawić klientowi informacje na temat produktu ubezpieczeniowego w sposób obiektywny i zrozumiały. Działania podejmowane przez pracowników ubezpieczyciela muszą być nakierowane na umożliwienie poszukującemu ochrony ubezpieczeniowej podjęcia w pełni świadomej decyzji. Tak, aby zakupiona polisa odpowiadała jego wymaganiom. Produkt musi odpowiadać potrzebom klienta.
Niezwykle ważną kwestią w trakcie podejmowania decyzji o zakupie ubezpieczenia jest nie tylko wysokość sumy oferowanej polisy. Także jej zakres, wyłączenia przewidziane w ochronie czy sposób ustalania wysokości należnego odszkodowania. W ramach analizy potrzeb klienta należy określić wymagania oraz oczekiwania ubezpieczeniowe swoich klientów. Na kim spoczywa to zadanie? Jest to obowiązek dystrybutora ubezpieczeń. Dystrybutorami ubezpieczeń są agenci ubezpieczeniowi, agenci oferujący ubezpieczenia uzupełniające (sprzedający ubezpieczenia jako dodatek do innych produktów, np. wycieczek, samochodów czy telefonów), brokerzy ubezpieczeniowi a także zakłady ubezpieczeń oferujące ubezpieczenia w sposób bezpośredni.
Agent ubezpieczeniowy może pomóc w analizie potrzeb klienta poprzez zebranie informacji na temat potrzeb i oczekiwań klienta oraz przedstawienie mu oferty ubezpieczeniowej, która będzie odpowiadała jego wymaganiom. Właściwa identyfikacja potrzeb i oczekiwań klientów przed sfinalizowaniem umowy pełni tu rolę priorytetową. Dokładny przebieg rozmowy z osobą zainteresowaną zakupem polisy powinien być uzależniony od rodzaju kupowanego ubezpieczenia oraz jego złożoności.
Zalety korzystania z agenta ubezpieczeniowego to między innymi:
- Wiedza i kompetencja agenta, których nie znajdziemy ani w porównywarce ofert, ani na stronie konkretnej agencji.
- Doświadczenie, które przekłada się na dobre doradztwo.
- Szczegółowe informacje dotyczące konkretnej polisy.
- Dobieranie dla nas najlepszej oferty.
- Korzystna cena
Zachęcamy do kontaktu